برخی قضیه های تجزیه برای خمینه های با انحنای نامثبت

پایان نامه
چکیده

در این مقاله می کوشیم برخی قضیه های تجزیه را برای فضاهای رده صفر که گروههای حاصلضربی به صورت هندسی روی آنها عمل میکنند بدست آوریم همچنین یک قضیه تجزیه را برای فضاهای ژئودزیکی فشرده با انحنای نامثبت ارائه میکنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

برگ بندی های ریمانی تکین روی خمینه های با انحنای نامثبت

در این پایان نامه نشان می دهیم که برگ بندی ریمانی تکین کامل برش پذیر روی خمینه های فشرده با انحنای نامثبت وجود ندارد. سپس یک توصیف کلی از برگ بندی ریمانی تکین کامل برش پذیر را روی خمینه های هادامارد ارائه می دهیم. با استفاده از قضیه غوطه ور سازی، یک اثبات کوتاه از این نتیجه را در مورد برگ بندی های حاصل از عمل های قطبی ارائه می دهیم.

خمینه های فینسلریی با انحنای ریمان مربعی

در این پایان نامه‏، متر راندرز با انحنای ریمان مربعی‏، نظیر متر ریمانی‏، مورد بررسی قرار گرفت که در آن معادلات به دست آمده مترهای راندرز‎‎‎ricci ‎‎-مربعی و ‎‎r-مربعی را مشخص می کنند. به خصوص نشان داده‎‎‎ شده است که مترهای راندرز ‎‎‎‎r‎‎‎-مربعی باید دارای ‎‎‎‎s‎‎‎-انحنای ثابت باشند. در ادامه با معرفی انحنای ویل‎‎‎‎ معادلات مشخص کننده مترهای راندرز ‎‎‎‎w‎‎‎-مربعی‎ یافته شد.

15 صفحه اول

همگرایی شبه گروه های غیرخطی در فضاهایی با انحنای نامثبت

این پایان نامه درباره شار گرادیان نیم گروه ها از توابع محدب در فضاهای آدامار می باشد. نشان خواهیم داد که همگرایی مسکو دنباله ای از توابع محدب و نیم پیوسته پایین، همگرایی حلال های متناظر و همگرایی شار گرادیان نیم گروه ها را نتیجه می دهد.

منیفلد های فینسلری با انحنای پرچمی نامثبت و s-انحنای ثابت

انحنای پرچمی یک تعمیم طبیعی از انحنای برشی در هندسه ریمانی می باشد، و s-انحنا یک کمیت غیر ریمانی است که برای مترهای ریمانی صفر می شود. مترهای فینسلری غیرریمانی (نا کامل) روی زیرمجموعه بازی از r^n با انحنای پرچمی منفی و s-انحنای ثابت وجود دارند. در این پایان نامه، می خواهیم نشان دهیم که هر متر فینسلری با انحنای پرچمی منفی و s-انحنای ثابت، ریمانی است اگر که فشرده باشد. هم چنین حالت انحنای پرچمی ن...

15 صفحه اول

دورهای تحلیلی روی خمینه های مختلط

سال 1961 مایکل اتیه و هیتزبروخ برای این که کلاس دوری در همولوژی، تحلیلی باشد، شرط توپولوژیک پیدا کردند. برای این که دوری تحلیلی باشد، می بایست شرطی بدیهی برقرار باشد که منجر به حدس هاج خواهد شد. در این مقاله، شرطی از هندسه مختلط که از نظریه هاج تحمیل می شود بررسی خواهیم کرد. بخش اعظم مقاله به ایده های نظریه مانع توپولوژیک اختصاص دارد.

متن کامل

قضایای نقطه ثابت برای نگاشت های چندمقداری در فضاهای متریک با انحنای نامثبت

در این پایان نامه ابتدا به مطالعه اجمالی فضاهای متریک ‍ژئودزیک باانحنای نامثبت موسوم به فضاهای (cat(0 می پردازیم. پس از مطالعه ی برخی ویژگی های این فضاها و مفهوم ?-همگرایی که تعمیمی از همگرایی ضعیف در این فضاهاست به مسئله وجود و ساختار مجموعه ی نقاط ثابت نگاشت های انقباضی در این فضاها توجه می کنیم.در ادامه همگرایی قوی (همگرایی در متر) تکرار هالپرن به نقطه ثابت نگاشت های انقباضی، انقباضی چندمقدا...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023